Nya Zeeland

Nu har vi lämnat nya Zeeland och åkt upp mot värmen igen! Just nu befinner vi oss i kuala lumpur men åker vidare till Kambodja imorgon. Här i Malaysia har vi mest bara tagit det lugnt faktiskt, vi ville se twin towers o bara chilla så bestämde oss för att stanna några dagar. Älskar att allt är så himla billigt i jämförelse med Australien o nya Zeeland haha! Men tänkte att jag skulle berätta lite om våra 2 veckor på den södra ön i nya Zeeland!:)

Vi åkte med straybussarna hela vägen och det fungerade alldeles utmärkt! Började i Queenstown innan vi åkte neråt till den sydligaste punkten i nya Zeeland.
På vägen neråt!

Milford sounds

Hahah och här bodde vi i gunns camp, mitt ute i skogen i en nationalpark där strömmen på hela anläggningen slogs av klockan 10 på kvällen o startade igen nångång på morgonen.

Underhållt oss med mycket kortspel

Besteg ett berg på morgonkvisten!
Key summit Walk

Hälsade på några sjölejon i invercargill

På den sydligast punkten, rätt neråt hittar du Antarktis

Bussmys

Riktigt cool sjö, är helt turkost vatten!

Varit ute och spanat på mount Cook!

Lake tekapo

En riktigt fin kyrka vid lake tekapo

Varit på valskådning i kaikoura, fick se 4 valar, 300 delfiner och en haj!

Sen efter kaikoura så skulle vi stanna på flygplatsen i christchurch över natten för att vårt flyg till Malaysia gick så tidigt på morgonen. För veta av killen på infocentret i kaikoura att flygplatsen stänger på natten o att alla hostels var fullbokade så vi skulle alltså vara hemlösa för natten haha. Kom till christchurch, den mest döda staden jag sett, inte en människa ute. Regnet öste ner o vi hittade inte till McDonalds där vi tänkte hänga på natten så till slut fick vi ta en taxi, helt genomblöta o även ryggsäcken var genomblöt så allt var äckligt i den.. Fick då veta att flygplatsen visst var öppen o att de till o med har en lounge man får sova i, så tack sö hemskt mycket killen på infocentret som ljög! Kunde bara tagit bussen ut till flygplatsen direkt o sluppit ha alla saker i ryggan genomblöta..
Så tips från mig är att inte testa på det hemlösa livet i christchurch.

Men annars så hade vi två fantastiska veckor i nya Zeeland, var lite kallt där så nu är det skönt att vara i värmen igen!:)