Brisbane

Nu är vi då framme i brisbane, vi har varit här i 3 nätter så imorgon kommer vi åka vidare till surfers. Finns inte så mycket att göra här i brisbane faktiskt, vi har varit vid lagunen en dag och var på Steve irwins zoo igår. Idag ska vi bara ta det lugnt, ut på enlångpromme o kanske åka lite båt! Har en fet utsikt från takterrassen på hostlet, hade sån himla tur när vi bokade det här. Var typ sista stället som hade billiga rum kvar så vi skulle egentligen sova i ett 14bäddsrum för $22 men blev istället uppgraderade till ett 6bädds som egentligen skulle kosta typ $35. Haft sån himla tur med sånt sen vi kom hit, fått massor av gratisuppgraderingar, hur värt som helst!:) har även för första gången på typ 20 dagar sminkat oss o klätt oss i annat än träningskläder o gått ut o ätit middag faktiskt, konstig känsla hahah..

Fraser Island

Har hunnit göra lite sen jag uppdaterade sist. Efter whitsundays åkte vi till hervey bay och blev återigen klassade som flashpackers haha. Väldigt mysig liten stad! Första dagen så tänkte vi att det var en bra ide att gå på den 2-3 timmar långa promenaden till piren som receptionisten tipsade om. Så efter en 13 timmars bussresa utan sömn gick vi ut, varmaste dagen sen vi kom hit. Det fick vi ångra bittert när vi väl var framme vid piren och var helt förstörda haha, tog några timmar innan vi var tillbaka. Hade också glömt boka våran tur till fraser Island men som tur var så tog vi de sista 2 platserna på den vi ville åka med. Så dagen efter åkte vi ut dit med bästa guiden kris! Sjukt att det är bara sandvägar och att stranden klassas som en highway haha. Hade en riktigt bra dag där! Skulle bada i Eli creek men det tyckte vi var för kallt så badade inte, medan de andra i gruppen kastade sig i så vadade vi fram.. Kris höll på att skratta ihjäl sig när vi kom upp, "säg inte att ni kommit hela vägen från Sverige för att säga att det är för kallt i vattnet". Så var ju tvungna att bada på nästa ställe vi skulle till haha... Var iaf en superhärlig dag o missade precis regnet, inte så kul för de som skulle övernatta!

Eli creek

Whitsundays

Alltså PARADISET. Whitsundays och särkilt whitehaven beach var så fruktansvärt fint! Klev upp 5 imorse för att  ta båten ut till whitsundays och första stoppet var whitehaven beach, hade 2 timmar där vilket var perfekt! Passade på att ta massa fina kort, har det mesta på kameran som jag inte kommer åt just nu men tog några med mobilen också!:) efter whitehaven åkte vi till daydream Island där vi äntligen (!!!) fick äta god mat för första gången på 2 veckor. Solade o badade o kika runt lite bara, var också massa söta wallabies som vandrade runt fritt! Haft en underbar dag! Imorn åker vi vidare till hervey bay :)

3 från Cairns

Airlie beach 131109

Nu har vi kommit fram till nästa plats, 11 timmar senare är vi äntligen framme i airlie beach. Kan dock redan nu säga att Cairns är mer en stad för oss! Är lite magalufkänsla över det här. Imorgon ska vi ut till whitsundays på en båttur!

I förrgår var vi ute på stora barriärrevet och snorklade, tror inte att någon av oss någonsin haft så mycket panik som i början haha. Lite jobbigt när man simmar som en kratta och är halvrädd för vattnet! Men till slut så gick det bra hehe. Var riktigt coolt att få se revet, var verkligen hur fint som helst men svårt att fånga på bild! Ett riktigt bra ställe att snorkla för första gången på! Var väldigt blåsigt så på andra stället var det svårare med höga vågor och vattnet blev lite grumligare. Men var riktigt kul att få göra det och få se barriärrevet, känns som något man måste göra. Fick inte se så mycket olika fiskar och så men kanske ska snorkla här imorgon så vi får se mer!:)

Grefve x2

Visst blivit syskon här i Cairns.

1 vecka i aus

Hej!
Nu har vi varit i aus i ungefär en vecka, befinner oss just nu uppe i Cairns där vi kommer att stanna tills på lördag. Än så länge har vi mest tagit det lugnt, bara solat och badat. Eftersom att det inte finns någon strand här så har de en jättemysig lagun där vi spenderat nästan all vår tid här haha.

I måndags åkte vi till daintree nationalpark och där fick vi först åka på daintree river där det finns massor av krokodiler men vi fick bara se en liten för det var tydligen för varmt ute. Efter det så gick vi lite i regnskogen, det var verkligen hur fint som helst!! Fick också se mossman gorge där man kunde bada eller gå omkring lite till så vi fortsatte gå o kika runt lite. Hade världens roligaste guide också så var verkligen en lyckad dag!!:)

Stannade också på ett ställe lite utanför daintree där de odlade massor av frukter o bär osv som de sedan gjorde glass av, fruktansvärt god glass!